Chiagrød med sukkerfri rabarber kompot

Superfood smoothie med Ingefær & havtorn

Jeg er ret glad for at drikke og spise grønne smoothies, som I måske allerede har bemærket? De indeholder altid grøntsager, som er med til at give den flotte grønne farve. Jeg spiser dem ofte til morgenmad, overfyldt med en masse toppings. Jeg elsker at fylde min krop med gode og rene råvarer, hvilket jeg altid tilfører mine smoothies.

Denne smoothie er uden grøntsager, men indeholder lækre syrlige frugter. Jeg laver alt for sjældent en smoothie om eftermiddagen. Jeg ved egentlig ikke hvorfor? – måske fordi en kop kaffe og lidt chokolade oftere ryger ned i stedet. Men det vil jeg lave om på, fordi jeg synes virkelig det er lækkert med smoothies og forfriskende, specilet nu også her til forår og sommer. Dog vil jeg stadig nyde lidt chokolade ved siden af, det kan jeg ikke undvære!

Denne smoothie er meget forfriskende og perfekt til morgenbordet, frokosten eller som et mellemmåltid, som i dag. Jeg havde nogle havtorn liggende i fryseren, som jeg plukkede i havtorn-sæsonen, hjemme ved mine forældre. De små orange bær indeholder gode fedtsyre, og så er de er spækket med vitaminer. Et vidunder bær, som vi omtaler med ordet superfood. Bærret er spækket med bl.a. C-vitamin – ét bær indeholder ligeså meget som én hel appelsin.

Hvis du vil afprøve dig med havtorn, kan du være heldig at finde de små bær i nogle velassorterede supermarkeder, hvor de fås på frost. Opskriften kommer her og kan nydes med god samvittighed, endda endnu bedre, hvis din krop har brug for et vitaminboost.

Ingegær-havtorn smoothie (2 glas)

2 dl frosne hindbær

1 banan

1 klump ingefær (1 x 1 cm) eller 1 tsk. Gingerpaste

1 dl frosne havtorn

3 dl mælk (gerne en med smag – jeg brugte soyamælk med vaniljesmag)

Fremgangsmåde:

Blend alle ingredienserne sammen og nyd den med det samme, evt. med et par isterninger i. Velbekomme.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Chiagrød med sukkerfri rabarber kompot