Madplan: sunde og nemme hverdagsretter

img_9245 Det er blevet tid til en ny madplan her på bloggen. Vi går det lysere tider i møde og vejret bliver så småt bedre. Jeg har derfor i denne uge samlet nogle simple hverdagsretter med Jer, som er nemme at gå til - også i en travl hverdag. Det er stadig med fokus på en masse sunde og grønne opskrifter, hvor børnene også kan være med. Opskrifterne rækker, som altid til 3-4 personer. Er I to personer, vil der være rester til madpakken, og ellers vil der være mad nok svarende til 2 voksne og 2 børn. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter. Hvis du smutter ud og handler i dag, så har du en skøn og overskuelig uge at gå i gang med, hvad maden angår. Rigtig god uge til Jer. Se eventuelt også tidligere madplaner, for mere inspiration. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter.

Madplan uge 18

Mandag: Ugen starter ud med pasta med røget laks og dildpesto - en dejlig nem og simpel ret. Tirsdag:  Rødbedevafler. Ja, det smager virkelig godt og er SÅ simpel at lave. Du kan toppe vaflerne med lige det du vil, fx grønt, humus, avokado og feta. Onsdag: En dejlig mættende salat af spinat, belugalinser, æble og grillost, som er lækker til enten kylling eller frikadeller (ikke medregnet indkøbsliste). Torsdag: Én af mine favoritretter. Asiatisk-inspireret nudelsalat med kylling - en sprød salat, fyldt med lækre ingredienser som kylling, grønt, peanuts og en god spicy-dressing til at toppe med. FredagSund grøntsagslasagne med hytteost - en vegetariske udgave, men hvor man bestemt ikke savner kødet. Prøv den, du vil ikke fortryde. Lørdag: Rester af lasagne, som blot varmes op igen. Søndag: Spis rester fra ugen, der gik. Tøm fryseren for gode sager eller lav noget nemt af alt det, der formentlig er tilbage i dit køleskab af frugt og grønt. skaermbillede-2018-04-28-kl-12-37-53

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin Kærligst Maria Charlotte