Madplan: med fuldkorn i fokus

  img_9148Hold fast, så er april måned også ved at være ved vejs ende! Jeg kan nærmest ikke selv følge med. Denne uge er fløjet afsted og humøret har været i top! Vejret er fantastisk og jeg ville lyve hvis jeg sagde, at det ikke var en lille medspiller til førnævnte. Jeg har i denne uge samlet lidt nem hverdagsmad, med fokus på fuldkorn og fibre. Særligt fuldkorn, fordi du skal i denne madplan spise bl.a. pitabrød, galette og tærte. Fælles for retterne - du skal selv igang med at bage og lave brød og tærtebund. Jeg kender selv de travle dage, hvor det letteste er at købe de færdiglavede pitabrød eller burgerboller.. Men du får langt mere for både pengene, smagen og næringsindholdet ved at bage selv - prøv at udfordr dig selv, hvis du synes du har tiden til det.   Opskrifterne rækker, som altid til 3-4 personer. Er I to personer, vil der være rester til madpakken, og ellers vil der være mad nok svarende til 2 voksne og 2 børn. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter. Hvis du smutter ud og handler i dag, så har du en skøn og overskuelig uge at gå i gang med, hvad maden angår. Rigtig god uge til Jer. Se eventuelt også tidligere madplaner, for mere inspiration. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter.

Madplan uge 17

MandagPitabrød med hurtige falafler og en hvidløgsdressing, med hjemmelavet grove pitabrød (medregnet i indkøbslisten) Tirsdag:  Bønnesalat med soltørret tomat og salatost - en dejlig og mættende salat, der fungere godt som tilbehør til en hel kylling i ovnen eller laks (ikke medregnet indkøbslisten). OnsdagPanang-inspireret thaisuppe med kylling er en af mine yndlingsretter her på bloggen, da den både har god fylde, og tilmed fuld af smag. Torsdag: Rester, som varmes op igen -  tilføj den gerne med lidt ekstra væde (vand eller kokosmælk). FredagLaksetærte med spinat, porre og hytteost. Tærte er en sikker vinder, på alle ugens dage. Lørdag Pulled chicken burger med sund coleslaw - en smagsfuld og nem burger at lave. Nemmere end man måske lige først tænker. Prøv evt. hjemmelavet burgerboller til. Søndag: Spis rester fra ugen, der gik. Tøm fryseren for gode sager eller lav noget nemt af alt det, der formentlig er tilbage i dit køleskab af frugt og grønt. skaermbillede-2018-04-21-kl-11-24-20

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin Kærligst Maria Charlotte