Madplan: overvejende vegetarisk

img_7347 Så blev det atter søndag igen, og det er blevet tid til en ny madplan. I denne uge står det på blandt andet lækre salater, som kan spises alene eller med et stykke kød eller fisk til. Det er som altid sunde hverdagsretter med en masse grøntsager, og opskrifter som er super simple at gå til. Mange af råvarerne går igen, så derfor skal der ikke handles alt for meget forskelligt. Opskrifterne rækker – som de plejer – til 3-4 personer, fra mandag til søndag. Er I to personer, vil der være rester til madpakken, og ellers vil der være mad nok svarende til 2 voksne og 2 børn. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter. Hvis du smutter ud og handler i dag, så har du en skøn og overskuelig uge at gå i gang med, hvad maden angår. Rigtig god uge 6, til Jer! Se eventuelt også tidligere madplan, for mere inspiration: Madplan uge 1Madplan uge 2Madplan uge 3, Madplan uge 4 og Madplan uge 5

Madplan uge 6

MandagGrov tærte med laks, spinat og hytteost  TirsdagNem tomatsuppe med gulerod og ingefær + et (hvidløgs)flute hertil. Onsdag: Rester fra igår.Tilføj evt. en dåse flåede tomater, som du lige blender først. TorsdagMini galette med spinat, gedeost og pesto - du kan altid erstatte gedeosten med en mildere ost, fx mozzarella. FredagKyllingefrikadeller med soltørrede tomat med denne cremet salat med ris, grønkål og blåbær i tahindressing LørdagKikærtegryde med græskar, gulerod og peanutbutter - hvis du ikke er så vild med græskar, kan du bruge kartoffel. Søndag: Rester fra ugens løb - tøm køleskabet for diverse lækkerier. Du har helt sikkert en noget til overs fra igår. skaermbillede-2018-02-04-kl-12-19-21

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin Kærligst Maria Charlotte