Hjemmelavet sprød mysli uden sukker

fullsizeoutput_2415Jeg køber aldrig en mysli med hjem mere, siden jeg for første gang lavede min egen. Det har jeg gjort nu i mange år, og min mysli varierer altid - det kommer meget an på hvad der lige gemmer sig i skufferne.
Selvom det er rigtig nemt at købe en mysli i supermarkedet, så er det mindst ligeså nemt selv at lave den. Jeg vil derfor gerne inspirere dig til selv at bikse din egen mysli sammen. Det tager ikke mere end 5-10 minutter, og så ved du også hvad den indeholder. Min mysli er ikke så sød, og indeholder heller ikke raffineret sukker. Du kan selvfølgelig altid selv tilsætte mere sødme, alt efter behov. Du kan også, hvis du ønsker, tilføre en smag til myslien, f.eks. med 2 spsk. kanel eller kakaopulver. Det smager også rigtig godt!

{ Hjemmelavet sprød mysli uden sukker, 1 beholder }

2 spsk kokosolie 1/2 dl chiafrø 1 dl solsikkekerner eller boghvedekerner 1 dl hørfrø eller græskarkerner 2 håndfulde hele mandler 2 håndfulde kokoschips 1 dl sukrin gold eller 5 spsk. akaciehonning 3 dl havregryn, evt. glutenfrie lidt salt evt. 1 dl tørret frugt, rosiner, tranebær mm.
Varm en stor pande op og smelt kokosolien. Start med at rist chiafrø, de hele mandler og hørfrø, til de begynder at "poppe" lidt. Hæld din sukrin eller honning på og rør godt rundt - chiafrøene vil begynde at klistre lidt sammen med hørfrøene. Tilsæt de resterende ingredienser og vend det hele godt rundt, til det er gyldent og sprødt. Læg det ud på et bagepapir på bordet og lad det køle af. Opbevar müslien i en bøtte, dåse eller på glas med låg. Velbekomme.
fullsizeoutput_2416 fullsizeoutput_241a

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin Kærligst Maria Charlotte