Madplan uge 5

27393504_10214043512977785_1877557411_o Denne uges madplan byder på lidt pastaretter, vegetariske deller, salater og forskellige pizzaer. Jeg har samlet en masse nemme og overskuelige opskrifter, som du kan gå i krig med. Det er altid rart på de (måske lidt) travle dage, hvis overskuddet heller ikke er så stort. Du finder massere af smag og snask på den sundere måde, med massere af grønt, fibre og fuldkorn. Opskrifterne rækker - som de plejer - til 3-4 personer, fra mandag til søndag. Er I to personer, vil der være rester til madpakken, og ellers vil der være mad nok svarende til 2 voksne og 2 børn. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter. Hvis du smutter ud og handler i dag, så har du en skøn og overskuelig uge at gå i gang med, hvad maden angår. Rigtig god uge til Jer. Se eventuelt også tidligere madplan, for mere inspiration: Madplan uge 1Madplan uge 2Madplan uge 3 og Madplan uge 4

Madplan uge 5

MandagOne pot pasta med salami, svampe og squash - en sikker vinder, på en mandag. Tirsdag: Rester. Rør pasten op med lidt ekstra væde. Jeg plejer at hælde den resterende pasta i et fad og bag den i ovnen med revet parmesan på. OnsdagRødbedesalat med pærer, kikærter og tahindressing, serveret med en helstegt kylling i ovnen eller som den er. TorsdagPandestegte linsedeller med et twist af citronskal serveret med frisk salat med spinat, blomkål og edamame bønner - vendt i cremet dressing FredagFuldkornspizza med fyld - der er til tre pizzabunde, så måske kan frokosten reddes næste dag. Pizza med squash, parmaskinke og kartofler og chorizo, svampe og soltørrede tomat.  LørdagSund grøntsagslasagne med hytteost Søndag: Rester fra ugens løb - tøm køleskabet for diverse lækkerier. Jeg tænker der også er lidt lasagne tilbage, fra igår. skaermbillede-2018-01-26-kl-23-29-17

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin Kærligst Maria Charlotte