Madplan - uge 3

26906192_10213931933548369_279805092_o Vi er midt i januar, og for mange betyder det en sundere livsstil med dejlig mættende og nærende retter - dét støtter jeg gerne op om, og derfor er der stadig massere af fuldkorn og grønt at finde på planen. Du finder desuden et par vegetariske retter og en dejlig tærte med laks samt lidt kylling. Retterne er som altid nemme at kaste sig ud i, og kræver ikke ingredienser som ikke er at finde i det nærmeste supermarked. Alle retter er til 2-4 personer, alt efter hvor sulten man er, og hvis der er også til madpakken næste dag i nogle af opskrifterne. Jeg håber I har lyst til at prøve planen af, eller blot finde lidt inspiration - se også madplan uge 1 eller madplan uge 2. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter.

Madplan uge 3

MandagSpeltotto med græskar og svampe - en dejlig ret. Portionen er stor, og nok til næste dag! Tirsdag: Rester - portionen er stor. Spæd den gerne op med lidt ekstra væde og ost. OnsdagGrov tærte med laks, spinat og hytteost - du kan evt. erstatte laks med bacon eller helt undlade.  TorsdagPastasalat med kikærter & persillepesto - en dejlig vegetariske ret, som kan spises alene. Du kan også altid supplere op med et stykke fisk eller kylling. FredagPulled chicken burger med sund coleslaw - en smagsfuld og nem burger at lave. Nemmere end man måske lige først tænker. Prøv evt. hjemmelavet burgerboller til. Lørdag Speltsalat med rødkål, appelsin og tørrede tranebær - en dejlig salat som tilbehør til en hel kylling i ovnen.  Søndag: Rester fra ugens løb – tøm køleskabet for diverse lækkerier. skaermbillede-2018-01-13-kl-20-43-52

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin Kærligst Maria Charlotte