Madplan uge 1

26695698_10213881626970736_1947292289_o Jeg har længe gået med tanken om at begynde på de her såkaldte madplaner, som I søde læsere kan følge, eller blot bruge til inspiration for ugens løb. Lige før nytår lagde jeg en lille meningsmåling ud på Instagram, hvor jeg spurgte om det reelt var noget I ønskede - og med jeres mange JA, har jeg valgt at gøre alvor af tanken. Årets første madplan vil byde på ekstra grønt, fuldkorn og fibre i anledning af det nye år, hvor mange har et nytårsforsæt om, at få gang i en sundere livsstil. Dagene varierer og madplanen byder på kødretter, ligesåvel som vegetariske retter - alt sammen sundt og let at gå til. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter. Rigtig god fornøjelse og godt nytår!

Madplan uge 1

Mandag: Den er slettet - tænker om de fleste ikke har tømmerbobs her? ;-) Tirsdag: Asiatisk-inspireret nudelsalat med kylling er en af mine yndlingssalater, da den har lidt fylde. Tilmed fuld af smag. Der er nok til madpakken også.  OnsdagKikærtegryde med græskar, gulerod og peanutbutter som er en dejlig simreret og perfekt her til vinter. Torsdag: Rester fra igår. Tilsæt 1-2 dl væde og kog op igen. FredagPitabrød med hurtige falafler og en hvidløgsdressing, som du enten kan lave selv eller købe færdiglavet. En super nem ret, hvis du køber det meste færdigt - fyld pita med salat, avokad og grønt. Du kan også lave dine egne grønne ovnbagte falafler til. Lørdag: Et lækkert stykke kød, fisk eller vegetardeller med bønnesalat med soltørrede tomat og salatost. Søndag: Tøm køleskabet for ugens rester. skaermbillede-2018-01-02-kl-16-08-30

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin Kærligst Maria Charlotte