Chokoladebarer med højere proteinindhold

Chokoladebarer med højere proteinindhold Indlægget er lavet i samarbejde med Novo Vita. Chokoladebarer med højere proteinindhold kan være en god snack. Protein er meget hypet, og jeg er selv ikke fan af de mange proteinbarer der er på markedet, som ofte indeholder en masse ingredienser, som jeg ikke ser relevante. Derfor ville jeg lave en selv lave nogle veganske proteinbarer, med ingredienser vi kan finde i naturen. Normalt er jeg ikke fortaler for brug indtag af ekstra protein, og slet ikke hvis det kommer fra proteinpulver. I gennemsnit får vi nok protein i løbet af en dag. Dog kan man med fordel øge sit indtag, hvis man har været fysisk aktiv eller man bevidst om, at ens indtag ikke er højt. Jeg tager selv nogle ganske få kosttilskud, men proteinpulver er ikke en del af dem. Det er langt fra noget, jeg bruger på daglig basis, men en gang imellem sker det, hvis det giver mening for mig - ligesom i dette tilfælde, hvor indholdet af protein i forvejen ikke er højt med de resterende ingredienser. Prøv også: Hjemmelavet müslibarer uden sukker { Chokoladebarer med højere proteinindhold, 4 stk. } 150 g dadler uden sten 25 g chokoladeproteinpulver 1 spsk kakaopulver 0,5 dl havregryn (evt. glutenfrie) 1 spsk. kokosolie, fast form 20 g kokosmel 15 g rå kakaonibs et lille nip salt 50 g chokolade til overtræk
Kom alle ingredienser, undtagen chokoladen i en minihakker eller foodprocessor og blend til en ensartet masse. Læg massen ud mellem 2 stykker bagepapir, og rul det ud I en firkant i den tykkelse du ønsker den. (Mine er 1 cm). Lad dejen hvile på køl i ca. 1 time, og skær herefter massen med en skarp kniv til at skære barerne ud - jeg fik fire. Smelt chokoladen over vandbad og dyp barerne i chokoladen og pynt evt. med ekstra kokosmel. Opbevar barerne i køleskabet. Chokoladebarer med højere proteinindhold Chokoladebarer med højere proteinindhold