Guide: Paris - byernes by

Madplan: Hurtig og let sommermad

Madplan: Hurtig og let sommermad

Sommeren er over os, og jeg har valgt at sætte fokus på de mere hurtige, lette og simple retter i ugens madplan. Der er lækre salater, tærte og galette på planen. Jeg har valgt retter der generelt hverken er for store eller tunge. Jeg har selv lyst til at spise let og tilmed heller ikke bruge alverdens tid i køkkenet, når jeg enten kommer hjem fra studiet eller har været ude i det gode vejr. Mest af alt har jeg lyst til at leve af vandmelon, is og salter – men den ved jeg også godt ikke går, i det lange løb.

Opskrifterne rækker, som altid til 3-4 personer. Er I to personer, vil der være rester til madpakken, og ellers vil der være mad nok svarende til 2 voksne og 2 børn. Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter. Hvis du smutter ud og handler i dag, så har du en skøn og overskuelig uge at gå i gang med, hvad maden angår. Rigtig god sommerlig uge til Jer – må solen skinne på Jeres kinder.

Se også tidligere madplaner: sunde og nemme hverdagsrettermed fuldkorn i fokusmad på under 30 minuttersimpel og let hverdagsmadpizza, pasta, risottosundere klassiskeresnasket på sundere mådeovervejende vegetariskvarme retter eller en sund start på nyt år.

Madplan: Hurtig og let sommermad

MandagCremet pastasalat med kikærter & persillepesto som er en dejlig nem og mættende pastaslat. Pastaen er vendt med hjemmelavet pesto, grønt og kikærter. Du kan evt. tilføje lidt kylling (ikke medregnet indkøbslisten). Gem lidt pesto i et glas til om fredagen.

Tirsdag: Vi har endelig asparges i sæson, og derfor skal du i dag spise denne sød kartoffelsalat med feta, granatæble og tahindressing med falafler til.

Onsdag: Én af mine favoritretter. Asiatisk-inspireret nudelsalat med kylling – en sprød salat, fyldt med lækre ingredienser som kylling, grønt, peanuts og en god spicy-dressing til at toppe med.

Torsdag: I dag står den på tærte. Jeg elsker selv tærte, og laver tit en vegetarisk udgave. Denne vegetariske tærte med porrer og soltørrede tomat er et godt eksempel på dette.

Fredag: Mini galette med spinat, gedeost og pesto – du kan altid erstatte gedeosten med en mildere ost, fx mozzarella.

Lørdag: Skift bøf-beanaise ud med en lækker steak salat med bønner, tomat og estragondressing. Det er faktisk (næsten) bedre. Lav evt. stadig pommes frites til.

Søndag: Spis rester fra ugen, der gik. Tøm fryseren for gode sager eller lav noget nemt af alt det, der formentlig er tilbage i dit køleskab af frugt og grønt.

Madplan: Hurtig og let sommermad

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin

Kærligst Maria Charlotte

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

:lion: 
:grinning: 
:grin: 
:joy: 
:smiley: 
:smile: 
:sweat_smile: 
more...
 
 

Næste indlæg

Guide: Paris - byernes by