Kanelsnurrer uden raffineret sukker - sundere og snaskede

Madplan uge 13

Madplan uge 13Denne uges madplan byder på lidt vegetariske retter, salater og pizza. Jeg har samlet en masse nemme og overskuelige opskrifter, som du kan gå i krig med. Det er altid rart på de (måske lidt) travle dage, hvis overskuddet heller ikke er så stort. Du finder massere af smag og snask på den sundere måde, med massere af grønt, fibre og fuldkorn.

Opskrifterne rækker – som de plejer – til 3-4 personer, fra mandag til søndag. Er I to personer, vil der være rester til madpakken, og ellers vil der være mad nok svarende til 2 voksne og 2 børn.

Nederst finder du en indkøbsliste til alle retter. Hvis du smutter ud og handler i dag, så har du en skøn og overskuelig uge at gå i gang med, hvad maden angår. Rigtig god uge til Jer.

Se eventuelt også tidligere madplaner, for mere inspiration.

Madplan uge 5

MandagMini galette med spinat, gedeost og pesto – en sikker vinder, på en mandag.

TirsdagKikærtegryde med græskar, gulerod og peanutbutter

Onsdag: Rester fra igår, skal blot varmes. Tilsæt evt. en dåse kokosmælk og hakkede tomater.

Torsdag:  Frisk salat med spinat, blomkål og edamame bønner – vendt i cremet dressing serveret med en helstegt kylling i ovnen eller som den er.

FredagFuldkornspizza med fyld – der er til tre pizzabunde, så måske kan frokosten reddes næste dag. Pizza med squash, parmaskinke og kartofler og chorizo, svampe og soltørrede tomat. 

LørdagFyldte søde kartofler med bønner og tomatsalsa

Søndag: Rester fra ugens løb – tøm køleskabet for diverse lækkerier.

Madplan

TAK, FORDI DU LÆSER MED ♥

Følg også gerne med på min Facebookside, eller Instagram og Bloglovin

Kærligst Maria Charlotte

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kanelsnurrer uden raffineret sukker - sundere og snaskede