Butterbean spread med gurkemeje

Grønne vafler med spinat

Grønne vafler med spinatJeg elsker vafler, og jeg elsker grøntsager. De to, i kombination kan ikke blive bedre. Jeg kan spise dem både til morgenmad i en sød udgave eller til frokost/aften, i en mere salt udgave.

Vafler kan altid redde et hvert måltid hjemme hos mig, men i godt selskab smager vafler bare bedre! Jeg lavede disse spinatvafler med min veninde Michala, som vi spiste til frokost. Der er lidt rester tilbage, som jeg tror jeg skal have til aften med denne veganske smørepålæg på, sammen med lidt avokado og spinat. Mums, jeg glæder mig allerede.

Vaflerne er super simple at lave! De tager faktisk ikke mere end 5 minutter at bikse sammen. Du behøver ikke tilsætte spinat, men det giver en så fin farve. Du kan også prøve min opskrift på græskarvafler, som har en fin orange farve. Eller måske glutenfrie rødbedevafler?

{ Grønne vafler, 4 vafler }

2 dl havremel (havregryn blendet til mel, evt. glutenfrie)

2 æg

1 dl mælk

salt

2 store håndfulde frisk spinat

kokosolie til stegning

Fremgangsmåde

OBS! Hvis du laver dine vafler i et belgisk vaffel-plade, vil portionen svare til 4 vafler.

Blend alle ingredienser sammen i en blender. Varm vaffeljernet op og smelt kokosolie i vaffeljernet. Hæld dejen på den varme vaffelplade, så det dækker hele fladen.

Bag dine vafler i ca. 2-4 minutter. Læg de færdigbagte vafler på en rist så de ikke bliver bløde. Klip  hjerterne ud og spis dem med evt. med spinat, avokado, cherrytomat eller bønnespread med gurkemeje og spidskommen. Velbekomme.

Grønne vafler med spinat img_5656 img_5659

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Butterbean spread med gurkemeje